توزیع کتابهای مسابقه کتابخوانی ناحیه ۴ مشهد مقدس

ترویج کتابخوانی میان کودکان و نوجوانان، به معنای تلاش برای علاقه مند کردن آن ها به مطالعه و ایجاد عادت به مطالعه به عنوان یک برنامه ی روزانه است.

توسعه و ترویج کتابخوانی در دهه های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ (۱۳۶۰-۱۳۵۰) مورد توجه یونسکو قرار گرفت و اکنون از موضوع ها و دغدغه های بزرگ کشور های در حال توسعه است. پژوهش های یونسکو جایگاه مهم کتابخوانی و اهمیت آن را برای توسعه ی اقتصادی کشورها روشن ساخته است.

ترویج کتابخوانی موضوعی چند وجهی است و شامل سطح خرد و کلان  است. اگر از سطح کلان  به آن نگاه کنیم، راهبردی ملی و نیازمند توجه و برنامه ریزی برای حلقه های گوناگون کتاب و کتابخوانی است. این حلقه ها شامل تألیف، نشر، برپایی و تجهیز کتابخانه های عمومی و … است. یک سوی این حلقه، دسترسی به کتاب های مناسب و ارزان و سوی دیگر آن، ایجاد انگیزه برای کتابخوانی است.

در همین راستا با توجه به اهمیت ترویج مطالعه در روز 12 بهمن ماه 98 دانش آموزان و اعلام مسابقات و توزیع کتاب های مسابقات کتابخوانی از طرف ناحیه ۴ در دبستان پسرانه امام حسین علیه السلام واحد ۵ کتاب مسافر هشتم از زندگینامه امام رضا علیه السلام به دانش آموزان علاقه مند به شرکت در مسابقات کتابخوانی توزیع گردید


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20